Populære emner

Nye artikler og opskrifter

  1. Udvalgt af Anette

    ‘Søvnhormonet’ Melatonin – optimer din søvn, vægt og livskvalitet

    Min nye bog sætter fokus på betydningen af melatonin som et naturligt signalstof med stor indflydelse på din søvnkvalitet, men også med bemærkelsesværdig indvirkning på din vægt, dit … Læs mere →

  2. Opskrift på glutenfrit rugbroed

    Opskrift på glutenfrit rugbrød

    Rugbrød, bagt af rugmel, er no go for glutenallergikere. Prøv derfor dette glutenfri “rugbrød, der bare smager. Brødet er let at bage, og smagen og konsistensen er næsten som rugbrød bagt af rug.

  3. Færdigbagt hjemmelavet glutenfrit brød

    Det perfekte glutenfri brød

    Alle, der lever glutenfrit, vil gerne have opskriften på det perfekte glutenfri brød. Dette brød nærmer sig den betegnelse. Hvad er hemmeligheden? Jo, at det netop ikke “smager” … Læs mere →

  4. Glutenfri Boller - Opskrift paa laekre Glutenfri Boller

    Glutenfri Boller - opskrift på lækre glutenfri boller

    Lækre glutenfri boller, der bare smager og er bagt af de allerbedste råvarer. Disse glutenfri boller er lette og luftige og lette at bage. Følg blot opskriften til punkt og prikke. God fornøjelse.

  5. Lone Landmands kager

    Lone Landmands kager

    Den skønneste, smukkeste og mest indbydende bog, fyldt med skønne opskrifter på kager, der smager. Mine varmeste anbefalinger til bogen Lone Landmands kager.

  6. Citronmaane - opskrift på den bedste citronmaane

    Citronmåne - opskrift på den bedste citronmåne

    Lækker, let og svampet opskrift på klassikeren Citronmåne, der bare smager. Opskriften stammer fra Lone Landmands kager og kan varmt anbefales. Lone kalder denne citronmåne for Citronfuldmåne, netop fordi kagen er fuld af citronsmag, velsmag og blødhed. Kagen kan bages med mindre sukker, såfremt det ønskes.

  7. Eggs benedict i en lækker glutenfri version

    Glutenfri morgenmad - 5 lækre og nemme muligheder

    Morgenmaden er for mig dagens vigtigste måltid – og det er ikke svært at lave en både lækker og glutenfri morgenmad. Dette indlæg er derfor min inspiration til dig.

  8. Skal årsagen til autoimmune sygdomme findes i maven?

    Autoimmunee sygdomme kan hænge sammen med dårlig fordøjelse og utæt tarm. Det kan derfor betale sig at få afdækket årsagen og rettet op på eventuelle ubalancer eller udelade eventuelle problemvoldere i maden, eksempelvis gluten.

  9. Gluten kan fremprovokere utæt tarm og autoimmune sygdomme

    Gluten kan være medvirkende til, at der opstår huller i den vigtige og beskyttende tarmslimhinde.  Tilstanden kaldes for utæt tarm eller permeabel tarm og kan skabe ballade i … Læs mere →

  10. Fire forskellige brødtyper for at illustrere gluten og en glutenfri levevis

    Glutenfri – hvad er gluten, og hvorfor skal man spise glutenfrit?

    Her kan du læse alt om glutenfri levevis og få svar på mange af dine spørgsmål om gluten og udvikling af potentielle symptomer og sygdomme, der kan være forbundet med indtag af gluten.

  11. Greenwashing – kan du stole paa din mad?

    Greenwashing – kan du stole på din mad?

    I takt med at danske forbrugere bliver mere og mere bevidste om klima, miljø og sundhed, følger desværre også en anden tendens: Opfindsomme mærkninger, der skal få os til at tro, at vi tager bæredygtige, grønne og økologiske valg, selv når det ikke er tilfældet. Begrebet hedder greenwashing, og det kan som forbruger betale sig at være yderst opmærksom på fødevareproducenternes store opfindsomhed.

  12. Derfor skal du bage med surdej

    Derfor skal du bage med surdej

    Det kan betale sig at lave sin egen surdej, for det giver bedre brød og en større adgang til brødets vitale vitaminer og mineraler.

  13. Sund fredags hygge

    Sund fredags hygge

    Sund fredagshygge kan være helt enkel og super lækker. Prøv bare denne sundere version af fredags hygge, der er let og hurtig at tilberede og et virkelig godt og velsmagende alternativ til sukker, slik og kage

  14. sukker oeger din fedtdannelse

    Sukker øger din fedtdannelse

    Sukker øger din fedtdannelse. Et nyt schweizisk studie har vist, at visse former for sukker øger fedtdannelsen i leveren.

  15. Parabener kan skade dit barn

    Parabener kan skade dit barn

    En helt ny undersøgelse fra Syddansk og Odense universitet har vist, at parabener, som i vid udstrækning anvendes i cremer og kosmetik, kan skade dit barn og nedsætte frugtbarheden.

  16. Broccolisalat med oksekoed

    Broccolisalat med oksekød

    Broccolisalat med oksekød er en let og meget velsmagende ret. Du kan forberede den i forvejen, og du kan også let udskifte oksekødet med grønne falafler, kylling eller fisk.

  17. Kan hvidt brød oege riskoen for sygdom?

    Kan hvidt brød øge riskoen for sygdom?

    Spiser du hvidt brød, fremstillet af raffineret hvedemel, så vær varsom, for et nyt studie peger på, at det kan påvirke din sundhed negativt og potentielt øge risikoen for sygdom

  18. Mit bedste sundhedsraad - vaelg oekologi

    Mit bedste sundhedsråd; prioriter økologi

    Vælg økologiske råvarer, der er fri for uønskede pesticidrester, GMO eller antibiotika. Økologiske råvarer er derimod mere næringsrige og efter min mening mere smagfulde end konventionelle. Så lad os prioritere økologien for vores egen, vores børn og børnebørn og vores allesammens generelle sundheds skyld.

  19. Asparges med gedeost

    Asparges med gedeost

    Super enkelt og lækker ret. Asparges med gedeost kan anvendes til frokost eller som tilbehør til aftensmaden.

  20. Antiinflammatorisk levevis redder liv

    Antiinflammatorisk levevis redder liv

    Antiinflammatorisk levevis kan redde menneskeliv, det viser et overbevisende, svensk forskningsresultat. Den antiinflammatoriske levevis kan således hjælpe os og forebygge sygdomme, for høj inflammationsgrad indgår i udviklingen af stort set alle de sygdomme, som vi danskere lider af idag.

  21. Soja – ny forskning om soja

    Soja – ny forskning om soja

    DTU Fødevareinstituttet har på baggrund af vores stærkt stigende indtag og forbrug af soja i maden vurderet den ernæringsmæssige og muligvis sundhedsskadelige effekt – af vores sojaindtag.